lördag 18 april 2009

StickCafé



















I dag har jag och Halldora varit på stickcafé på söder ( Mariatorget) i en liten mysig lokal fylld med färggranna garner från golv till tak hade ett antal personer samlats för att tillsammans utöva det gemensamma intresset stickning alt. virkning. Vi  började med att bläddra i några av alla de inspirerande virk-och stickböckerna som ägaren av affären samlat på sig. Efter en stunds funderade bestämde jag mig för att Virka ett par bebistofflor till lilla Frank. 

Valde ett gult garn av märket Eskimo, som är ett något grövre ullgarn( Tror jag) 

Det var härligt att sitta  i lugn och ro utan att riskera att bli avbruten.  Resultatet blev ett par gula tofflor med en lila kant samt några knappar på ena sidan.  Runt om satt damer och diskuterade olika kreationer som skapats. En dam hade  stickat fem små möss med detaljerad medeltidsklädsel, och en annan arbetade med avancerade handledsvärmare och en tredje en vacker tunn sjal. Halldora påbörjade en ytterligare en härlig mössa, kan bara tänka mig hur fin den kommer att bli.

Hade helt glömt bort att äta så när jag kom hem var jag hungrig som en varg.

På kvällen virkade jag ytterligare en toffla till mig själv med samma mönster som bebistofflan bara några storlekar större.

Längtar redan till nästa tillfälle för mer inspiration och skapande.


4 kommentarer:

  1. Hej Pom vilka fina virkningar du har gjort
    och en mycket trevlig sida.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det är kul och inspirerande att vara på stickcafé. Det brukar vara det i vår garnaffär också och jag har bestämt mig för att jag ska gå dit nästa gång. Men först är det ju workshop på lördag. Det ska bli kul :)

    Fina bebistofflor du virkade :)

    SvaraRadera
  3. Så fina tofflor du har virkat! Visst är virkning en beroendeframkallande hobby!! :D

    SvaraRadera
  4. vilka fina bebistofflor....stickcafè låter riktigt kul tycker jag!
    Kul att hitta till nya virkbloggar!

    SvaraRadera